tirsdag 8. januar 2013

Så var det DEN dagen....



Hallo...lissom...kan overskuddet vennligst innfinne seg?
Det er mista et sted der ute og jeg er ikke der nå og kan finne det igjen. Jeg ligger på latsida på sofaen. To-do-lista er endeløs og den ble ikke mindre endeløs i dag. Noen dager er slik.
DE BARE ER SLIK, OG IKKE ANNERLEDES.
En kan ønske og drømme, og det gjør jeg forsåvidt også her fra mitt sofaeksil, men jeg får ikke gjort noe med drømmene mine i dag. I dag er det nok å VÆRE. Åpne ett øye og kikke ut på verden. kanskje lukke det igjen, kanskje åpne det andre. Mobilisere kreftene til å fyre opp i ovnen, tenne et lys og se på flammen som beveger seg. Flammen lever, men den eter også av lyset. Lyset blir mindre og mindre, men det skinner da stadig? 
En dag under teppet på sofaen kan være givende også. En må se det fra den sida. Samle krefter slik at morgendagen kanskje kan brukes til å oppfylle noen drømmer. Enn så lenge må jeg akseptere at sofaen også er en del av livet mitt. Med ei bok, et lys, en ovn og ei katte som begge maler, prøver jeg å nyte dagen og ikke bare lar den være en venteplass for morgendagen.
Ha en god dag du også, og nyt den slik den nå en gang er!

Ser du: Over tåka finnes det ei sol!

3 kommentarer:

  1. Blir litt rare klokkeslett her, men nå har jeg funnet ut dette med å legge inn riktig tid, så nå blir det vel slutt på at jeg skriver om dager under pleddet klokka 05:54!!!! :-)

    SvarSlett
  2. Eller det hadde jeg visst ikke... Hmmmmm....

    SvarSlett
  3. Uansett tidssone - ser deg... :-) Og jeg har vært over tåka i dag. Jammen er det godt! Ønsker deg en tåkefri dag i rett tidssone

    SvarSlett