onsdag 29. mai 2013


   TROFASTE TRAVER'N SIN SISTE TUR

Som ryggpasient under tilfrisking, som det heter, kan jeg gå småturer i nærmiljøet. I går var det både vakkert og vent vær, og en kilometers runde sto på programmet. (Før kunne jeg gå mile-lange turer, til lands, og om ikke til vanns, så nå ja...sukk... Frustrasjonen er stor). I alle fall ble turkamera-eten med. Han har slitt litt med helsa siste tida han også, og svikt i vitale organene har gjort at jeg har tenkt tanken: Kanskje er han sliten og trenger hvile nå. "Error 99" er ganske fatalt når du er fotoapparat og venn med en hobbyfotograf. Ikke desto mindre skulle han få luske med på denne turen..Ja ,vi to er vel nesten like gode nå. "Fatal error" hos meg også, huttetu...Vi får tusle på stille stier, tenkte jeg. Halv fart hos meg og kamera-eten hang på skulderen og dingla med. Noen joggere kom i mot og breia seg, så vi elendige måtte kreke oss av vegen for å ikke bli nedløpt. Men der i grøfta fant vi gull! Gullgul løvetann. Kamera-eten klatra lydig ned fra skulderen, og se; Så fine bilder! Han gjorde sitt aller beste på oppløpssida, Canon 350D. Nå  får han hvile, og, en annen overtar. Det gjenstår å se hvordan de bildene blir. Men her er resultatet fra gårsdagens ruslesaktetur:
Gule soler!

Sol i midten, bare blåhimmelblått rundt...

Sol i midten, hvite flagrende skydotter rundt...

En rosa drøm...epleblomster som skal bli til deilige epler.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar